شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
غزه

حوزه/ عمار خطی مستندساز گفت: سینما موظف است از مظلومیت بچه‌های غزه و فلسطین حرف بزند به ویژه در شرایط فعلی که صهیونیست‌ها دست به نسل‌کشی و کودک‌کشی زده‌اند.

عمار خطی مستندساز در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه فیلم جدیدش درباره کودکان غزه و فلسطین است گفت: سینما موظف است از مظلومیت بچه‌های غزه و فلسطین حرف بزند به ویژه در شرایط فعلی که صهیونیست‌ها دست به نسل‌کشی و کودک‌کشی زده‌اند. زبان فیلم و سریال می‌تواند ابعاد جنایت رخ داده را در معرض دید عموم مردم جهان قرار دهد.

وی افزود: به عنوان یک فیلمساز احساس وظیفه می‌کنم تا با کارم گوشه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها را نشان دهم. اصلاً هر انسان آزاده‌ای موظف است با ابزاری که در اختیارش است از مظلومیت کودکان و زنان فلسطینی بگویند. در این حوزه حرف زدن یا اثر تولید کردن نیز ربطی به حکومت ندارد بلکه یک رسالت انسانی است.

این فیلمساز با بیان اینکه گاهی اوقات کارکرد فیلم کوتاه بیش از فیلم بلند و داستانی است، بیان کرد: برای خلق درام نیاز به موقعیت‌های فراوان است که گاهی اوقات فیلمساز از داشتن آن محروم است در نتیجه کارش تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت اما چنین موانعی پیش روی فیلم کوتاه نیست برای همین معتقدم ساخت کارهایی با محوریت فلسطین در حوزه فیلم کوتاه کاربردی‌تر است.

خطی تاکید کرد: فیلمسازی که در حوزه فلسطین کار می‌کند باید سرش را بالا بگیرد و از برخی هجمه‌ها آزرده خاطر نشود زیرا حرفی را که او در کارش می‌زند فریاد کودکان و زنان فلسطینی را بیان می‌کند. این نکته را تنها ما بیان نمی‌کنیم بلکه بسیاری از آزادمردان جهان نسبت به آن معترض هستند. برای نمونه اعتراضات مردمی در سراسر جهان نسبت به جنایت صهیونیست‌ها از این جمله است.

وی در انتهای این گفتگو درباره قصه فیلم «شازده کوچولو» گفت: این فیلم هم اکنون آماده پخش شده و قرار است در جشنواره فیلم کوتاه تهران حاضر باشد. فیلم قصه کودکی فلسطینی است که هر شب به آسمان نگاه می‌کند. وی در زمان عملیات وعده صادق ۱ موشک‌ها و پهپادهای ایران را همانند ستاره دنباله‌دار می‌بیند. این تصویرسازی فیلم باعث می‌شود گوشه‌ای از دردهای کودکان فلسطینی روایت شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha